fredag den 7. februar 2014

Tumult

Første gang jeg skrev om min opvækst i en stor børneflok var i 2002, da Kristeligt Dagblad annoncerede en kronik-konkurrence med titlen 'Mit livs vej'. Dagbladet skrev: 

Alle veje fører til Rom, plejer man at sige, selv om vi alle ved, at det sjældent er tilfældet. Men ikke desto mindre betyder veje meget for os alle, både i bogstavelig og overført forstand. De fleste af os bor eller voksede op på en vej, der har været med til at præge os. Eller vi er på et eller andet tidspunkt slået ind på en vej, som siden hen har været med til at forme vores identitet.

Jeg deltog med kroniken 'Tumult på Niels Ebbesensvej'. 







Indledningen lød sådan her:

Hver gang jeg besøger min mor og far, som stadig bor i den by, hvor jeg er vokset op, får jeg flashbacks til min barndom. Tankerne tuner sig altid ind på 1970´erne og 1980´erne, til et lille gult parcelhus på Niels Ebbesensvej. Fra jeg var fem år, til jeg var 12 år, boede mine fire store søskende, min mor, far og jeg på 120 kvadratmeter. Det var en trang tid - pladsmæssigt - og privat.


Man kan læse hele kroniken her:

http://w se atww.kristeligt-dagblad.dk/artikel/177726:Debat--Tumult-paa-Niels-Ebbesensvej

NB. En lidt nuttet version af min opvækst; bevidst om modtager og målgruppe ... ville jo gerne vinde det der gavekort på 10.000 kr.

Hvem der vandt konkurrencen? Det gjorde en præst da :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar