lørdag den 15. marts 2014

Banedanmark. DSB - En sag for Frost?

Banedanmark. DSB. Det-kører-bare-ikke-på-skinner. Det gjorde det heller ikke tilbage i 2005 - hvor jeg, frusse togpassager, satte mig til tasterne og fik det her op og ud: 

Debatindlæg i Dagbladet Politiken, marts 2005

Nu er det nok!

Af Hanne Korvig
Togpassager og studerende

Hvornår er det, at den her nation, for alvor, rejser sig i samlet flok og protesterer mod den monopoliserede forretning, vi kalder DSB?

Landets største ågerforretning. Som i går, igen, for jeg ved ikke hvilken gang, betalte mig og mit dyrebare liv tilbage med timers forsinkelse. Og hvem er det, vi kan klandre?

Jeg har et godt liv. Jeg er glad for mit liv. Og jeg betragter mig selv som en næstekærlig og velafbalanceret samfundsborger med et overskud, der normalt ikke sender mig op i det røde felt over bagateller, som transportforsinkelser må siges at være. Men nu er toppen sgu nået.

Hvordan kan DSB blive ved med at komme af sted med disse evindelige forsinkelser? Og sågar komme af sted med at tørre deres dårlige samvittighed af på en kop lunken kaffe og en Toms Guldkaramel? Så sidder vi passagerer dér - helt glade og afledte og gumler vores frustrerede sind ind og væk i chokolade!

Jeg vil ikke have DSBs lunkne kaffe. Jeg vil ikke have deres karameller. Jeg vil ikke have en taxabon. Jeg vil have tog til tiden, der glider på skinner, der ikke er slidte. Jeg vil have penge til en operation, så jeg kan få mine edderspændte øjenbryn, som i indignation har sat sig fast i min hårgrænse ned på plads igen. Og jeg vil vide hvis øjenbryn, vi borgere skal trække i for at få en ydelse, der svarer til det beløb, vi kaster i nakken på dem. Jeg går ikke ud fra, at det er søde Harry og Bahnsen, der jo lever i et totalt utopisk transportsamfund, hvor det hele er ligetil og til tiden? Er det Trafikministeriet? Banestyrelsen? DSB?

Det må snart være en sag for Frost eller for forbrugerombudsmanden eller hvad?

Kom nu, rejsefæller. Lad os spytte karamellen ud og protestere. Men til hvem?
...

Psst... Hvem fanden var Frost lige? Husker ham ikke ...? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar