onsdag den 12. marts 2014

Scener fra to ægteskaber - 1

Forsamlingshuset i Jelling kogte, og det samme gjorde de: min mor var seksten, min far enogtyve og høstakken udenfor et par meter høj. Og godt ni måneder senere måtte kongebrevet afsted. Min ældste bror skulle ikke komme til verden under uordentlige forhold. 



Campingområdet i Øst, Roskilde, kogte og det samme gjorde vi: jeg var fireogtredive, Norge var fyrre og mængderne af urinstøv tæt på smertegrænsen. 1 år og 3 måneder senere røg jeg den sidste smøg. Vores barn skulle blive til under ordentlige forhold. 

Min far bejlede med musklerne og en lånt NSU motorcykel. Han råbte på "overdans", da ballet var slut, så Kalles Trio kunne holde hans parringsdans i kog med et par numre til. Min mor var smigret. 

Norge bejlede med dannede ord og et trygt bagland. Da Duran Duran kastede Wild Boys ud i natten fra Orange Scene, beskyttede en stærk, norsk arm mit liv. Jeg var imponeret. Og jeg var i havn.





Fortsættes ...




2 kommentarer: